Marketingul legat de o cauză, parte a responsabilităţii sociale corporatiste şi influenţa sa asupra consumatorilor
Autor:Laurentiu Dan Anghel, Georgiana Florentina Grigore şi Mihai Roşca
JEL:M14, O16, D01, D03
DOI:
Cuvinte cheie:responsabilitate socială corporatistă, marketing legat de o cauză, atitudinea consumatorilor, cercetări de marketing
Abstract:
Marketingul legat de o cauză, ca parte a iniţiativelor de responsabilitate socială, devine un instrument tot mai utilizat de către companii pe piaţa pe care activează. Multe dintre studii au arătat beneficiile aduse de campaniile de marketing legat de o cauză, printre care atragerea de noi clienţi, creşterea vânzărilor de produse, crearea unei imagini favorabile mărcii şi strângerea de fonduri pentru o cauză socială.
Prezentul articol este structurat în două părţi. După analiza conceptului de marketing legat de o cauză şi a tendinţelor în ceea ce priveşte cercetările din acest domeniu, urmează un studiu de caz privind influenţa marketingului legat de o cauză asupra atitudinii consumatorilor, aşa cum reiese din analiza unui chestionar administrat tinerilor.