Estimarea importanţei mediei sociale în educarea şi informarea consumatorilor
Autor:Cristian Bogdan Onete, Răzvan Dina şi Remus Negoi
JEL:D83, M31, Q13
DOI:
Cuvinte cheie:media socială, educarea consumatorilor , alimente ecologice, forum, blog
Abstract:
Media socială este compusă din instrumente web uşor accesibile prin care oamenii conversează, participă, creează, recomandă, valorifică informaţiile şi reacţionează online la tot ce se întâmplă în jurul lor. Aceste instrumente web oferă un mediu virtual dinamic, în care utilizatorii sunt angrenaţi într-un trafic continuu, generat de informaţii şi interactivitate.
Dezvoltarea Internetului şi accesul în masă la informaţii a dus la o schimbare a comportamentului consumatorilor din România. În acest context, trebuie să ţinem cont de faptul că decizia de cumpărare şi decizia de a include anumite alimente în dieta zilnică este influenţată semnificativ de părerile şi experienţele altor consumatori, exprimate în mediul virtual, şi astfel a apărut un nou canal de comunicaţie oferit de Internet (forumuri, chat, bloguri, situri de review-uri, etc.) prin intermediul mediei sociale.
În acest sens am condus o cercetare - folosind principalele motoare de căutare – cu scopul de a analiza evoluţia numărului de forumuri şi bloguri, şi a intervenţiilor pe acestea, legată de cuvintele ouă bio, ouă de la găini crescute în baterii şi numerotarea ouălor, în perioada decembrie 2009 - iunie 2010.