Explorarea atitudinilor de mediu şi a comportamentului de cumpărare a utilizatorilor Facebook
Autor:Kevin Kane, Codrin Chiru şi Stela Georgiana Ciuchete
JEL:Q57, L66, L83, L86
DOI:
Cuvinte cheie:servicii şi produse ecologice, Facebook, atitudini pro-mediu, comportament de cumpărare, alimente ecologice, turism ecologic
Abstract:
Atitudinile pro-mediu au devenit din ce în ce mai frecvente în rândul consumatorilor, cercetări recente indicând faptul ca un comportament ecologic de cumpărare nu numai că reduce costurile pe termen lung, dar îmbunătăţeşte, de asemenea, încrederea companiilor şi a consumatorilor în produsele şi serviciile cu valori adăugate mari. Această lucrare realizează o cercetare interdisciplinară privind modul în care media de socializare (studiul vizează reţeaua de socializare Facebook) poate influenţa percepţia şi comportamentul de cumpărare al utilizatorilor în cazul a cinci categorii de produse (alimente, construcţii, textile şi produse cosmetice ecologice) şi servicii (turism ecologic). Această cercetare investighează modul în care produsele şi serviciile ecologice ar putea câştiga popularitate şi depăşi barierele de cumpărare identificate (de exemplu, preţurile ridicate, gradul redus de informare al consumatorilor, disponibilitatea redusă pe piaţă) printr-o integrarea superioară în experienţa zilnică din cadrul reţelei Facebook. Rezultatele studiului arată că Facebook reprezentă un mediu eficient şi inovator, în măsură să genereze legăturile necesare între atitudinile ecologice, inima şi mintea consumatorului.