Eficienţa publicităţii “verzi”: influenţe ale specificităţii declarării, relevanţei ecologice a produsului şi orientării proecologice a consumatorilor
Autor:Umit Alniacik şi Cengiz Yilmaz
JEL:M37, M31, Q56
DOI:
Cuvinte cheie:eficienţa publicităţii, specificitatea declarării, design experimental, publicitate/reclamă “verde”, relevanţă ecologică a produsului.
Abstract:
Acest studiu cercetează influenţele specificităţii declarării, relevanţei ecologice a produsului şi orientării proecologice a respondenţilor asupra eficienţei publicităţii “verzi” în rândurile consumatorilor turci. Se realizează un studiu experimental folosindu-se texte de reclamă ipotetice din două categorii de produse (maşini de spălat, ca produs de mare relevanţă, şi aparate de redare DVD, ca produs de relevanţă scăzută). Constatările făcute demonstrează că specificitatea declarării “verzi”/ecologice nu are un efect semnificativ asupra evaluărilor consumatorilor faţă de reclama produsului de mare relevanţă, însă declararea “verde”/ecologică specifică îmbunătăţeşte în mod semnificativ eficienţa comunicării în cazul reclamei pentru produsele cu relevanţă ecologică scăzută. Se analizează implicaţiile teoretice şi managerial ale acestor observaţii.