Instrumente pentru protecţia drepturilor consumatorilor în previzionarea pieţii electronice virtuale şi a schimbărilor tehnologice
Autor:Mikuláš Gangur, Miroslav Plevný
JEL:C13, C83, O30
DOI:
Cuvinte cheie:piaţa virtuală, piaţa previziunilor, protecţia drepturilor consumatorilor, instrumente de motivare, sistem de beneficii, inflaţie, colectarea informaţiei
Abstract:
Pieţele electronice virtuale pot servi ca instrument alternativ pentru colectarea informaţiilor care se răspândesc între numeroşi specialişti. Aceasta este principala funcţionalitate a pieţei din punctul de vedere al operatorilor. Pe de altă parte, profiturile sunt principalul interes al operatorilor pe piaţă. Ei aşteaptă de la piaţă o cât mai mare lichiditate şi posibilitatea tranzacţionării nerestricţionate. Atât operatorul, cât şi participantul la piaţa electronică pot fi consideraţi consumatori ai acestei pieţe specifice având cerinţe legate de exactitatea ieşirilor şi lichiditatea pieţei. Ambele grupuri de consumatori menţionate anterior (operatorii şi participanţii înşişi) aşteaptă protecţia drepturilor consumatorilor, de exemplu securitatea funcţionalităţilor menţionate ale pieţei. Aceste funcţionalităţi ale pieţei electronice sunt, totuşi, influenţate de mulţi factori, printre care participanţii la activitate. Articolul descrie instrumentele motivaţionale care pot îmbunătăţi calitatea pieţei previziunilor. Pe piaţa electronică virtuală a previziunilor pot fi situaţii în care instrumentele folosite în mod frecvent pentru îmbunătăţirea activităţilor de afaceri descrise în literatură nu sunt semnificativ eficiente. Pentru astfel de situaţii sugerăm un nou tip de instrument de motivare constând în penalizarea participanţilor la piaţa individuală ale căror fonduri nu sunt plasate pe piaţă. Funcţionalitatea instrumentului de motivare prezentat este un exemplu de date existente câştigate de pe piaţa electronică virtuală a previziunilor pe care se operează activ.