Modelarea cercetarii imaginii unei destinatii turistice
Autor:Nicolae Teodorescu, Ion Pârgaru, Aurelia-Felicia Stancioiu, Elena Matei si Andreea Botos
JEL:M31
DOI:
Cuvinte cheie:imaginea destinaiei; modelarea imaginii; destinaia Transalpina
Abstract:
Aria problematica a imaginii unei destinaii turistice are o mare extindere în
marketing, eforturile de conceptualizare si fenomenalizare a acesteia fiind remarcabile în
rândul specialistilor. În acest context, autorii propun o abordare sistemica, rodul acesteia
fiind un model de cercetare a imaginii unei destinaii turistice, pentru a carui validare s-a
utilizat destinaia Transalpina. Modelul creat de autori are în vedere elemente morfologice
si relaii funcionale specifice, care sunt în consonana cu teoria marketingului si, în
context, a comportamentului consumatorului. Rezolvarile de natura conceptualmetodologica
sunt amplificate prin validari de natura aplicativ-experimentala, care sporesc
valenele teoretice si practice ale modelului creat. Principala direcie de devoltare a
modelului elaborat consta în eforturi de formalizare si abstractizare, în perspectiva oferita
de mai multe discipline stiinifice.