Atitudinea si intentiile studentilor masteranzi din domeniul administrarii afacerilor cu privire la turismul si antreprenoriatul durabil
Autor:Alina Badulescu, Daniel Badulescu, Dorin Bac si Sebastian Sipos-Gug
JEL:L26, Q56, A23, A29, L83
DOI:
Cuvinte cheie:atitudini privind turismul si antreprenoriatul sustenabil, intenii
antreprenoriale, masteranzi în administrarea afacerilor, testul U Mann-Whitney, analiza
factoriala.
Abstract:
Dezvoltarea sustenabila a devenit în ultimele trei decenii o problema de mare
importana, atât din punct de vedere teoretic cât si al politicilor publice. Cu toate acestea,
dezvoltarea sustenabila poate fi generata doar de catre întreprinderi si afaceri sustenabile,
care ar trebui sa ia în considerare nu doar aspectele economice, ci si pe cele sociale si de
mediu, cu alte cuvinte întreprinderile trebuie sa urmareasca satisfacerea celor trei elemente
fundamentale, sau ”triunghiul sustenabilitaii”. Lucrarea de faa îsi propune sa analizeze
daca studenii masteranzi în domeniul Administrarea afacerilor, adica viitorii oameni de
afaceri, sunt cu adevarat pregatii pentru crearea si administrarea unor afaceri în turismul
sustenabil si care este profilul unui viitor ”întreprinzator orientat spre sustenabilitate”.
Pentru a raspunde la aceasta întrebare, a fost efectuata o cercetare pe baza de sondaj în
rândul masteranzilor de la programele de Administrarea afacerilor, privind aspecte cum ar
fi: înelegerea de catre masteranzi a problemelor ”sustenabilitaii”, obiceiurile, atitudinile si
comportamentele ”sustenabile” în calitate de consumatori. Utilizând analiza factoriala, a
rezultat un model cu patru factori, pentru a investiga atitudinile legate de: importana
conducerii si administrarii unei afaceri sustenabile, utilizarea resurselor regenerabile,
reciclarea produselor uzate, utilizarea forei de munca locale, promovarea utilizarii
resurselor locale etc. Lucrarea prezinta rezultatele principale obinute în contextul
cercetarilor anterioare din literatura, urmate de concluzii si recomandari.