Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Etica consilierii online în turism: un aspect ce tine de satisfactia utilizatorilor

Autor:Gabriel Cristian Sabou, Puiu Nistoreanu si Denisa Vlad

JEL:L83, L86, M31, M37

DOI:

Cuvinte cheie:turism, Internet, etica, consliere online, agenii de turism, marketing

Abstract:
Cresterea extraordinara a popularitaii internetului a afectat într-o mare masura aproape toate domeniile vieii. Sectorul turismului nu face nici el excepie, ageniile de turism fiind nevoite astazi sa pastreze ritmul cu noile tehnologii. Companiile de transport aerian – si companiile de transport în general, în pas cu aceste schimbari, si-au creat online divizii speciale de vânzari directe catre consumatorul final. În mod similar, multe agenii de turism tradiionale au fost nevoite sa-si mute activitatea parial sau total în spaiul virtual. Multitudinea informaiilor online comunicate de catre ageniile de turism sau de catre persoane obisnuite care-si împartasesc experienele lor cu privire la destinaiile turistice din întreaga lume, au determinat schimbari în comportamentul consumatorului. Multe dintre parerile postate sunt obiective, dar, în acelasi timp, sunt si pareri care au scopul de a denigra concurena. Pe de alta parte sunt si pareri scrise de persoane special angajate pentru a promova unele staiuni sau hoteluri prin intermediul blog-urilor lor de calatorie. Un numar mare de companii din diverse domenii de activitate prefera acest tip de promovare, deoarece este foarte eficient si este, de asemenea, mai ieftin. În sectorul turismului, managerii angajeaza adesea personal specializat, care are o mare credibilitate în mediul online pentru a posta pe diferite site-uri sau blog-uri recenzii pozitive pentru serviciile lor, în scopul de a crea afacerii notorietate si o imagine mai buna. Astfel, pentru a identifica modul în care este perceputa de catre turisti influena consilierii online asupra alegerii unui pachet turistic sau a unei destinaii turistice, s-a realizat o cercetare cantitativa, lucrarea de faa prezentând rezultatele acesteia. Astfel cercetarea indica faptul ca, în ciuda folosirii intensive a internetului pentru informare, atunci când se doreste planificarea unei viitoare calatorii, utilizatorii sunt constieni de faptul ca sfaturile si comentariile postate online au un grad relativ scazut de obiectivitate.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert