Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Dualitatea mediei sociale în turism

Autor:Irina Maiorescu, Razvan Dina, Rodica Pamfilie si Daniel Zgura

JEL:L14, L17, L22, L83, L86

DOI:

Cuvinte cheie:media sociala, afaceri în turism, comunicare, reele sociale, partajarea fisierelor video, blogging, micro-blogging.

Abstract:
Tehnologia actuala ofera numeroase oportunitai pentru comunicare si pentru dezvoltare în mediul economic, politic si social. Astazi, în aceasta societate informaionala, media sociala este unul dintre canalele de comunicare intens folosite atât în interes de afaceri cât si în interes personal. Totusi, diversele platforme ale mediei sociale nu pot fi utilizate în acelasi fel si pentru comunicarea în scop personal si pentru comunicarea profesionala ce vizeaza dezvoltarea afacerilor în turism. Aceasta lucrare urmareste sa identifice care dintre platformele mediei sociale sunt potrivite pentru a fi folosite în scopuri personale si care sunt mai adecvate dezvoltarii afacerilor în turism, conform utilizatorilor de media sociala. Lucrarea se bazeaza pe analiza rezultatelor unui chestionar aplicat pe un esantion reprezentativ de tineri români cu vârste cuprinse între 18-35 ani implicai în mediul de afaceri al sectorului turistic, deoarece cercetarile în domeniu precum Lenhart, Purcell, Smith si Zichur ( 2010) si Cabral (2011) indica faptul ca acest segment este cel mai activ în zona mediei sociale. Rezultatele cercetarii indica faptul ca toate cele patru tipuri de platforme ale mediei sociale luate în considerare – reelele sociale, blog-urile, micro blog-urile si platformele de partajare a fisierelor video pot fi utilizate atât în scop personal, cât si în scop business. Totusi, în cadrul fiecarui tip de platforma se remarca anumite preferine clare pentru utilizarea lor în unul sau altul din scopuri.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert