Dualitatea mediei sociale în turism
Autor:Irina Maiorescu, Razvan Dina, Rodica Pamfilie si Daniel Zgura
JEL:L14, L17, L22, L83, L86
DOI:
Cuvinte cheie:media sociala, afaceri în turism, comunicare, reele sociale, partajarea
fisierelor video, blogging, micro-blogging.
Abstract:
Tehnologia actuala ofera numeroase oportunitai pentru comunicare si pentru
dezvoltare în mediul economic, politic si social. Astazi, în aceasta societate informaionala,
media sociala este unul dintre canalele de comunicare intens folosite atât în interes de
afaceri cât si în interes personal. Totusi, diversele platforme ale mediei sociale nu pot fi
utilizate în acelasi fel si pentru comunicarea în scop personal si pentru comunicarea
profesionala ce vizeaza dezvoltarea afacerilor în turism.
Aceasta lucrare urmareste sa identifice care dintre platformele mediei sociale sunt
potrivite pentru a fi folosite în scopuri personale si care sunt mai adecvate dezvoltarii
afacerilor în turism, conform utilizatorilor de media sociala. Lucrarea se bazeaza pe analiza
rezultatelor unui chestionar aplicat pe un esantion reprezentativ de tineri români cu vârste
cuprinse între 18-35 ani implicai în mediul de afaceri al sectorului turistic, deoarece
cercetarile în domeniu precum Lenhart, Purcell, Smith si Zichur ( 2010) si Cabral (2011)
indica faptul ca acest segment este cel mai activ în zona mediei sociale.
Rezultatele cercetarii indica faptul ca toate cele patru tipuri de platforme ale
mediei sociale luate în considerare – reelele sociale, blog-urile, micro blog-urile si
platformele de partajare a fisierelor video pot fi utilizate atât în scop personal, cât si în scop
business. Totusi, în cadrul fiecarui tip de platforma se remarca anumite preferine clare
pentru utilizarea lor în unul sau altul din scopuri.