Optiunile strategice ale lanturilor hoteliere de patrundere pe piata din România
Autor:Smaranda Cosma, Cristina Fleseriu si Marius Bota
JEL:L83, C46
DOI:
Cuvinte cheie:opiuni strategice de patrundere pe piaa, lanuri hoteliere internaionale,
piaa hoteliera, distana culturala.
Abstract:
Industria hoteliera europeana este dominata de companii mici ce dein si
administreaza un hotel, iar restul pieei cuprinde lanuri hoteliere. Majoritatea lanurilor
hoteliere internaionale au realizat potenialul pieei din România si intenioneaza sa creasca
numarul de hoteluri de pe aceasta piaa, însa, în prezent, doar 3,5% dintre hoteluri aparin
acestora. Obiectivele studiului sunt identificarea nivelul de atractivitate al României pentru
lanurile hoteliere internaionale, stabilirea modalitailor de penetrare alese de catre acestea,
precum si principalii factori de influena asupra opiunii privind patrunderea pe piaa.
Decizia unei companii hoteliere de a-si desfasura activitatea si într-o ara straina, dar si
strategia de patrundere aleasa, poate fi influenata de mai muli factori. Studiul a relevat ca
România se situeaza pe locul 24 din 27 din perspectiva oportunitailor oferite unui lan
hotelier internaional american ce doreste sa patrunda pe piaa. Analizând cele 20 lanuri
hoteliere internaionale prezente pe piaa româneasca s-a constatat ca strategia preferata de
patrundere este contractul de management. Cercetarea a indicat ca ara de proveniena a
lanului hotelier internaional, marimea lanului,numarul de stele pe care îl are un hotel ce
aparine unui lan si anul înfiinarii lanului hotelier influeneaza semnificativ statistic tipul
de strategie ales pentru patrunderea pe piaa hoteliera româneasca.