Procesele inovative şi cultura antreprenorială pentru inovaţii radicale
Autor:Ľubica Knošková
JEL:O30, M10
DOI:
Cuvinte cheie:Procese inovaţionale, inovaţii radicale, cultura antreprenoriatului,
managementul inovaţiei, managementul cunoaşterii
Abstract:
Pentru a supravieţui şi prospera, organizaţiile trebuie să încorporeze procese şi
mecanisme pentru a descoperi tehnologii majore şi tendinţele consumatorului şi pentru a
răspunde la acestea prin noi zone de creştere. Pe baza unei revizuiri aprofundate a
literaturii, ce oferă o imagine asupra factorilor organizaţionali care afectează abilitatea
firmelor de a gestiona inovaţia, întrebarea acestei lucrări este ce procese inovaţionale şi ce
cultură antreprenorială susţin inovaţii radicale. Scopul lucrării este să specifice
comportamentul organizaţiilor ce conduce la rezultate inovative cu nivel ridicat de noutate
în contextul specific Slovaciei. Am realizat o cercetare empirică în două etape în 2009 şi în
2014 făcând o legătură între abordarea managementului inovaţiei în companii în ultimii 10
ani. După colectarea de răspunsuri de la 102 organizaţii în prima etapă şi 287 organizaţii în
a doua etapă, obţinem factori ai succesului pentru inovaţii radicale. Aceste rezultate
demonstrează creşterea importanţei orientării strategice a organizaţiilor, procese
inovaţionale mai dezvoltate şi mecanisme paralele pentru inovaţii radicale, abilitatea de a
gestiona intern sau extern inovaţii deschise şi de a susţine cultura antreprenorială. Acest
studiu aduce o contribuţie unică la înţelegerea proceselor inovaţionale, factorii
organizaţionali şi semnificaţia şi dinamica lor. Ar trebui să atragă atenţia managerilor să
recunoască importanţa factorilor managementului inovaţiei pentru construirea competenţei
inovaţiei organizaţiei.