Mediul de afaceri şi industriile creative în România
Autor:Clara Volintiru şi Dumitru Miron
JEL:M21, O10, O30, O35
DOI:
Cuvinte cheie:industrii creative, antreprenoriat
Abstract:
Acest articol explorează situaţia industriilor creative în România, teren încă
insuficient cercetat în cadrul căruia iniţiativa antreprenorială se manifestă tot mai pregnant.
Prin raportare la literatura de specialitate şi pe baza analizei unui set de date original cu
privire la compoziţia şi structura industriilor creative din Bucureşti, articolul propune un
cadru conceptual adaptat contextului României pentru studierea relaţiilor structurale între
modelul economic şi dezvoltarea activităţilor aşa-numite „creative”. Se argumentează că
tendinţele de dezvoltare a diverselor specializări creative indică un potenţial mare de
creştere economică în viitor, având un impact pozitiv considerabil asupra mediului de
afaceri şi perspectivelor antreprenoriale româneşti. Lucrarea contribuie la înţelegerea mai
aprofundată a rolului şi caracteristicilor activităţilor creative în cadrul economiei şi creează
premise pentru proiecte de cercetare corelate, asupra acestui subiect, în viitor.