Rolul deschiderii şi al curiozităţii antreprenoriale în dezvoltarea firmei
Autor:Mitja Jeraj, Miha Marič, Ivan Todorović, Mladen Čudanov şi Stefan Komazec
JEL:L26, M13, M14.
DOI:
Cuvinte cheie:Spirit antreprenorial, deschidere, curiozitate antreprenorială, dezvoltarea
firmei, performanţă, cultură organizaţională.
Abstract:
Curiozitatea antreprenorială este un construct aflat în legătură cu psihologia
antreprenorială, care măsoară nivelul de curiozitate antreprenorială în rândul
antreprenorilor. Obiectivele esenţiale de cercetare ale studiului sunt testarea empirică a
modului în care se leagă două constructe independente ca deschiderea şi dezvoltarea firmei
cu curiozitatea antreprenorială şi elaborarea şi apoi testarea empirică a unui model
structural care să pună în legătură aceste trei constructe. S-a făcut un studiu multinaţional
pe un eşantion de întreprinzători din Slovenia, S.U.A. şi Serbia. Rezultatele au arătat că
deschiderea este legată pozitiv de curiozitatea antreprenorială şi că curiozitatea
antreprenorială este legată pozitiv de dezvoltarea firmei. Rezultatele acestui studiu pot fi
utilizate atât pentru continuarea cercetărilor, cât şi în practică.