Principii şi bune practici în incubatoarele de afaceri din domeniul turismului
Autor:Andreea F. Şchiopu , Dragoş C. Vasile şi Claudia E. Ţuclea
JEL:M10, M13, Q01, Q26
DOI:
Cuvinte cheie:bune practici,incubatoare de afaceri, incubatoarele de afaceri în turism,
antreprenoriat, emoţii
Abstract:
Incubatoarele de afaceri sunt entităţi care oferă companiilor sprijin pentru start-up,
gestionând obstacolele cu care se confruntă antreprenorii şi facilitând riscantul procesde
creare a unei afaceri. Acest articol se referă la identificarea punctelor de vedere existente cu
privire la evidenţierea bunelor practici care pot asigura incubatoarelor de afaceri atingerea
obiectivelor vizate. De asemenea, studiul de faţă investighează modul în care incubatoarele
de afaceri pot contribui la succesul turismului, cu dovezi fundamentate atât în teorie, cât şi
în studii de caz din întreaga lume.
În această lucrare au fost identificate câteva tipuri de incubatoare care ar putea fi
folosite cu succes pentru a beneficia de start-up-uri în sectorul turismului, cum ar fi
incubatoarele de reţea, incubatoare de afaceri în ecoturism sau incubatoare bazate pe natură.
Autorii propun şi o perspectivă nouă asupra abordării bunelor practici în incubaţia
de afaceri, recunoscând rolul emoţiilor pe care le are de gestionat antreprenorul. Deşi nu pot
fi identificate încă prea multe studii pe această temă, autorii au convingerea că acesta va fi
un domeniu amplu valorificat în viitorul apropiat, dat fiind faptul că emoţia şi
raţionamentul logic se împletesc şi interacţionează în modalităţi complexe în timpul
rezolvării de probleme, luării deciziilor şi a altor forme importante ale cogniţiei pe care
antreprenorii trebuie să le dovedească pe tot parcursul demersului antreprenorial.