Imbunătătirea experientei de cumpărare prin folosirea codurilor QR: perspectiva utilizatorilor români
Autor:Irina Albăstroiu si Mihai Felea
JEL:O33, L81.
DOI:
Cuvinte cheie:cod QR (Quick Response – Răspuns Rapid), tehnologie, dispozitiv mobil,
etichetare mobilă, experien?ă de cumpărare, proces de cumpărare.
Abstract:
Progresul înregistrat în sfera tehnologiilor informa?ionale ?i comunica?ionale a indus
schimbări semnificative în comportamentul de cumpărare al consumatorilor care doresc
astăzi utilizarea simultană a canalelor online ?i offline în cadrul aceleia?i experien?e de
cumpărare. Codul QR (Quick Response – Răspuns Rapid) se numără printre tehnologiile
emergente ce pot fi implementate în comer? pentru adaptarea la aceste schimbări.
Prin revizuirea literaturii de specialitate, articolul clarifică întâi caracteristicile ?i
aplicabilitatea acestor coduri, în mod special în retail, iar apoi prezintă rezultatele unei
cercetări exploratorii efectuate în rândul utilizatorilor români privind atitudinea ?i interesul
acestora fa?ă de codurile QR. Obiectivul cercetării a fost acela de a identifica gradul de
utilizare a codurilor, disponibilitatea românilor de a le folosi în procesul de cumpărare,
precum ?i percep?ia cu privire la func?ionalitatea ?i utilitatea acestora. Prin prisma acestei
cercetări, aceasta este o lucrare de pionierat pentru literatura de specialitate din România,
deoarece nu există alte studii care să fi explorat aspecte privind utilizarea codurilor QR în
procesul de cumpărare. Rezultatele studiului au arătat că românii intervieva?i cunosc
caracteristicile codurile, au utilizat coduri QR pentru a avea acces la informa?ii despre
produse sau pentru a face cumpăraturi online ?i consideră că acestea contribuie la
îmbunătă?irea experien?ei de cumpărare.