Inovarea ca joc. Este gamification un nou trend?
Autor:Roxana Procopie, Robert Bumbac, Smaranda Giușcă și Andra Vasilcovschi
JEL:O30, M10
DOI:
Cuvinte cheie:inovare, gamification, Generația Y.
Abstract:
Odată cu evoluția tehnologiei informației și a Internetului, societatea s-a schimbat
și la fel și nevoile Generației Y. Această generație își dorește să fie mai implicată în
procesul de luare a deciziilor și are o abordare pozitivă și mai deschisă asupra procesului de
invoare.
Articolul își propune să facă o analiză a contribuției pe care adoptarea tehnicilor și
a metodelor specifice gamification o poate avea asupra performanțelor procesului de
inovare în vizunea Generației Y. Metoda de cercetare aleasă este cea cantitativă, apelanduse
la derularea unei anchete statistice cu scopul de a identifica principalele schimbări
intervenite în cazul Generației Y și a modului specific în care aceasta acționează și
interacționează. Accentul se pune în special pe implicațiile pe care acest fenomen le are
asupra procesului de inovare.
Generația Y vrea să aibă controlul asupra propriei vieți și să participe activ la
procesele care o implică. Gamification este unul dintre instrumetele moderne care
facilitează aceste lucruri, promovând comunicarea între organizațiile, publice sau private, și
indivizi în beneficiul dezvoltării inovării.