Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Comerțul echitabil în dezvoltarea durabilă. Potențialul de creștere pentru piața comerțului echitabil în polonia

Autor:Grażyna Śmigielska, Anna Dąbrowska și Małgorzata Radziukiewicz

JEL:F13, O15, M14

DOI:

Cuvinte cheie:comerț echitabil, dezvoltare sustenabilă, responsabilitatea socială a corporațiilor, atitudinea consumatorului.

Abstract:
Lucrarea prezintă conceptul de Comerț Echitabil, fiind considerată o alternativă la comerțul convențional, care este din ce în ce mai populară în țările din Vest. În plus, unele dintre rezultatele cercetării empirice din Polonia au avut ca scop diagnosticarea și evaluarea pieței pentru produsele ce fac obiectul comerțului echitabil. Comerțul echitabil este analizat nu doar în contextul larg teoretic care arată contribuția sa la dezvoltarea durabilă și relația cu responsabilitatea socială a corporațiilor, ci și în cadrul managementului lanțului de valoare. Sunt indicate beneficiile etichetei comerțului echitabil, inclusiv reducerea costurilor tranzacției. Se presupune că pentru a le obține este necesară acceptarea de către consumatori a ideii care vine de la acest tip de comerţ. Cercetarea empirică s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea dacă există nișă de piață pentru bunurile comercializate echitabil în Polonia și cum se poate acesta dezvolta cu ajutorul instrumentelor de comunicare. Nișa de piață, deși foarte mică, a fost identificată și descrisă. Se pare că este necesară dezvoltarea unei politici publice, direcționată spre creșterea conștientizării asupra comerțului echitabil, precum și dezvoltarea unor activități de marketing precum campaniile pe Internet de marketing social și prezentarea mai bună și mai proeminentă a produselor.
designed by Soft Expert & hosted by Host Expert