Analiza comportamentului de cumpărare a produselor it&c prin canale multiple, axată pe opinii ale studenților în administrarea afacerilor
Autor:Cristinel Vasiliu, Mihai Felea, Irina Albăstroiu si Mihaela Dobrea
JEL:L81, M30.
DOI:
Cuvinte cheie:strategii axate pe canale multiple (multi-channel), comerț cu amănuntul, produse IT&C, comportament de cumpărare, comerț electronic.
Abstract:
Tinerii au adoptat cu rapiditate practica de a folosi o varietate de canale prin care să facă achiziții, mai ales pentru produsele care necesită informarea atentă asupra caracteristicilor și prețului. Produsele IT&C fac parte din această categorie, iar cumpărătorii care utilizează canale multiple beneficiază de avantajele informării din magazinele online și de reducerea riscurilor asociate achiziției din magazinele fizice.
Scopul urmărit prin redactarea articolului l-a reprezentat identificarea preferinței tinerilor pentru cumpărarea produselor IT&C de la firme care le distribuie prin canale multiple. În acest sens, a fost derulată o cercetare exploratorie pe un eșantion de 340 de studenți. Principalele rezultate obținute au evidențiat frecvența ridicată de utilizare a Internetului ca mijloc de căutare a informațiilor necesare cumpărării produselor IT&C, ponderea scăzută a achiziționării lor exclusiv din comerțul online, perceperea lor de către studenți ca fiind atât o necesitate, cât și o dorință, precum și ponderea scăzută a celor care exprimă păreri în mediul on-line despre produsele achiziționate. Prețul și calitatea sunt criterii de bază în alegerea lor.
Originalitatea articolului este determinată de identificarea preferinței studenților pentru firmele care practică strategii de distribuție multi-channel pentru produsele IT&C. Practic, persoanele investigate se informează despre aceste produse de pe site-urile online ale firmelor, dar le cumpără cu prioritate din magazinele lor tradiționale.
Cuvinte-cheie: strategii axate pe canale multiple (multi-channel), comerț cu amănuntul, produse IT&C, comportament de cumpărare, comerț electronic.