Modernizarea învăţământului superior în noul context al integrării europene – o analiză comparativă
Autor:Gheorghe Epuran, Iuliana Petronela Gârdan, Daniel Adrian Gârdan si Bianca Tescasiu
JEL:I21
DOI:
Cuvinte cheie:integrare europeană, învăţământ superior, modernizare, acces, retenţie,
angajabilitate, strategia UE 2020
Abstract:
Modernizarea învăţământului superior este un proces complex şi ocupă un loc
prioritar pe agenda preocupărilor atât la nivel european, cât şi la nivelul fiecărei ţări
membre a Uniunii Europene.
În acest articol prezentăm rezultatele analizei principalelor aspecte ale
modernizării postintegrare a învăţământului superior din România, comparativ cu evoluţia
din celelalte state membre, în aceeaşi perioadă, din perspectiva a trei indicatori: accesul,
retenția și angajabilitatea.
Pentru atingerea obiectivului propus, am realizat o cercetare şi o agregare a datelor
provenite din surse secundare de informaţii disponibile, respectiv rapoarte ale Comisiei
Europene şi diferite rapoarte statistice care vor fi menţionate pe parcursul articolului.