Bune practici în managementul academic. Un model de clasificare a programelor de studii
Autor:Ofelia Ema Aleca şi Florin Mihai
JEL:O47, Q01.
DOI:
Cuvinte cheie:performanța educațională, eficiența educațională, indicatori performanță
educațională, clasificare programe de studii, bune practici.
Abstract:
Acest articol propune și testează un set de indicatori de performanță pentru
aprecierea studiilor universitare de licență și master, din două perspective: la nivelul
programelor de studii și la nivelul disciplinelor. Performanța academică la nivelul unui de
program de studii se va calcula pe baza ratelor de succes și eficacitate, iar la nivelul unei
discipline pe baza ratelor de eficiență, succes și absenteism. În cadrul cercetării se propune
un model privind clasificarea programelor de studii în cadrul ciclului de pregătire
universitară licență și masterat, pe baza performanței și eficienței educaționale. Posibilitatea
încadrarii unui program de studiu sau a unei dicipline într-o anumit categorie de eficiență,
recomandă modelul ca o buna practică în manangementul academic.