Responsabilitatea socială a corporaţiilor – o abordare europeană din perspectiva IMM-urilor din sectorul turistic
Autor:Gabriela Ţigu, Delia Popescu și Remus Ion Hornoiu
JEL:M14, P12, L83, C83.
DOI:
Cuvinte cheie:Responsabilitatea socială a corporațiilor, IMM-uri, turism, dezvoltare
durabilă.
Abstract:
În zilele noastre, companiile se confruntă cu o reală provocare, care constă în
adoptarea unui comportament responsabil față de comunitate prin intermediul activităților
de business. Considerăm că Responsabilitatea Socială a Corporaţiilor (RSC) continuă să
caute în industria turismului politici mai consistente, programe, practici și răspunsuri la
probleme referitoare în mod special la principiile turismului durabil. Pornind de la ideea că
şi întreprinderile mici și mijlocii pot fi exponenți ai responsabilității, această lucrare își
propune să analizeze opiniile operatorilor din turism cu privire la RSC și să-i evidențieze
importanța în industria turismului. Pentru a realiza acest lucru , s-a utilizat o metodă de
cercetare cantitativă şi s-a administrat un chestionar întreprinderilor mici şi mijlocii
reprezentative pentru industria turismului din opt ţări membre ale UE (Marea Britanie,
Germania, Austria, Belgia, Lituania, Letonia, România, Franța). Referitor la importanţa
rezultatelor obținute, este oportună cunoaşterea opiniilor operatorilor de turism în raport cu
RSC, acestea fiind utile în realizarea unor cursuri de pregătire la care operatorii ar putea
participa în scopul implementării principiilor de responsabilitate socială în aria lor de
activitate.