Influența noilor tehnologii asupra comportamentului de consum turistic al generației millennials
Autor:Andreea Fortuna Șchiopu, Ana Mihaela Pădurean, Mădălina Lavinia Țală și Ana-Maria Nica
JEL:L83, M31, M37.
DOI:
Cuvinte cheie:Millennials, generația Y, turism pentru tineret, consum turistic
Abstract:
Apariția noilor tehnologii a generat o serie de mutații în dinamica și structura
producției și a consumului atât la nivel mondial cât și la cel al destinațiilor turistice, prin
creșterea concurenței manifestate pe piața turistică, fapt care a determinat eforturi
(preocupări) în rândul furnizorilor de servicii turistice pentru diversificarea ofertei, pe de o
parte, și pentru a înțelege și a investiga nevoile, schimbările la nivelul cerințelor
consumatorilor (turiști), pe de altă parte. Studii ale fluxurilor turistice internaționale indică
faptul că Millennials, denumiți și generația Y - tineri cu vârsta între 18 și 30 de ani - vor fi
componenta cea mai dinamică a pieței turismului în deceniul următor. Prezentul articol are
ca scop analiza modului în care noile tehnologii influențează comportamentul de consum
turistic al membrilor generației Millennials din România. Astfel, a fost realizată o cercetare
cantitativă de tip sondaj, pe baza unui chestionar, care a avut ca obiective identificarea
echipamentelor electronice, a aplicațiilor, surselor TIC utilizate de tineri în procesul de
planificare, rezervare și derulare a călătoriei. Ipotezele testate au vizat legătura existentă
între importanța acordată resurselor tehnologice și măsura în care tinerii turiști sunt dispuși
să partajeze ulterior experiențele de călătorie. Rezultatele cercetării întreprinse au condus la
elaborarea unui set de sugestii pentru principalii actori de pe piața turistică.