Branding-ul locului – abordare geografică. Studiu de caz: Waterloo
Autor:Marius-Cristian Neacşu, Silviu Neguţ și Gheorghe Vlăsceanu
JEL:M31, R11, O21, Z32.
DOI:
Cuvinte cheie:geografia turismului, turism cultural, branding-ul locului, Waterloo.
Abstract:
Studiul de faţă reprezintă o analiză exploratorie a evoluţiei conceptului de
branding al locului, cu un accent deosebit pe perspectiva geografică. Cum s-a modificat
această noţiune, relativ recent intrată în analizele geografilor şi ce rol are în procesul de
luare a deciziei de a interveni în modul de organizare a unui loc sau ca instrument de
revitalizare economică şi de dezvoltare teritorială? Cel puţin pentru literatura geografică
românească ineditul şi noutatea acestui studiu sunt evidente, un element de originalitate al
acestei cercetări constând în încercarea de a redefini conceptul de branding al locului, astfel
încât să capete mai mult sens din perspectiva analizelor spaţiale . Raţiunea pentru care
Waterloo a fost ales drept studiu de caz are o dimensiune multiplă: cazuistica de până acum
s-a axat, în principal, pe oraşele mari (branding urban, în loc de branding al locului), iar
acest sit are toate elementele furnizate de teorie pentru a genera un brand de sine-stătător.