Concurența pe piața serviciilor educaționale universitare din România și protecția drepturilor și intereselor studenților
Autor:Gabriel Brătucu, Alexandra Palade (Zamfirache), Anca Madar, Nicoleta Andreea Neacşu, Dana Boşcor și Codruţa Adina Băltescu
JEL:A29, I21, I23, M31, P46
DOI:
Cuvinte cheie:protecția drepturilor și intereselor studenților, concurența universitară,
calitatea serviciilor educaționale, analiză comparativă, cercetare cantitativă
Abstract:
Articolul de față are ca principal scop cuantificarea gradului în care sunt protejate
drepturile și interesele studenților din România. În acest sens, autorii au realizat o analiză
comparativă de natură descriptivă între cinci centre universitare reprezentative din
România, urmată de o cercetare cantitativă realizată în rândul studenților din cadrul
acestora. Prin intermediul unei cercetări empirice exploratorii de natură cantitativă au fost
intervievați 438 de studenți, rezultatele obținute permițând determinarea măsurii în care
programele de studii pe care respondenții le urmează reușesc să satisfacă propriile așteptări
și să îi mulțumească. Totodată, a fost cuantificată și percepția studenților față de serviciile
oferite în cadrul celor cinci centre universitare considerate, fiind identificate intențiile
studenților privind cariera lor profesională, respectiv măsura în care există o continuitate
între locul de muncă și domeniul de studii absolvit. Pe baza rezultatelor obținute autorii
recomandă managementului universităților din România să elaboreze strategii eficiente care
să permită protejarea drepturilor și intereselor studenților, să identifice permanent nevoile
clienților efectivi, dar și a celor potențiali, precum și să adapteze oferta de servicii
educaționale în funcție de solicitările existente pe piața forței de muncă.