Explicarea satisfacției turistului conturată într-o destinație turistică străină – o abordare intragenerațională. Studiu asupra Generației Y din Africa de Sud și România
Autor:Norbert Haydam, Theodor Purcarea, Tudor Edu și Iliuta Costel Negricea
JEL:D12, M31, Z32
DOI:
Cuvinte cheie:Generația Y, satisfacție, turism, regresie logistică, România, Africa de Sud
Abstract:
Generația Y prezintă particularități interesante în privința comportamentului de
consum comparativ cu alte grupuri generaționale. Prezenta lucrare se axează pe două
categorii de vârstă ale Generației Y, 20-24 ani și 25-29 ani, cu scopul de a crea un model
explicativ al satisfacției turistului în cadrul unei destinații străine, având la bază
caracteristici ale destinației și variabile demografice. În cadrul studiului s-a utilizat un tip
mixt de cercetare calitativă-cantitativă cu eșantioane egale de 30 și, respectiv, 800 de
persoane din România și Africa de Sud. Pe baza unei recenzii cuprinzătoare a literaturii de
specialitate privind satisfacția, elementele sale constitutive și Generația Y, s-a elaborat un
model explicativ al satisfacției, care, apoi, a fost testat în România și Africa de Sud pe cele
două categorii de vârstă utilizând regresia logistică. Rezultatele au arătat că există
asemănări și diferențe între cele două țări, ceea ce îmbogățește literatura referitoare la
constituenții generaționali și oferă o perspectivă practică asupra mediului de afaceri turistic.
Modelul propus și testat în această lucrare poate fi ușor replicat în alte părți ale lumii.