Achizițiile ecologice prin certificarea Forest Stewardship Council (FSC).
Percepțiile firmelor private din România și disponibilitatea lor de a cumpăra
Autor:Dacinia Crina Petrescu, Florina Bran, Carmen Valentina Radulescu
și Ruxandra Malina Petrescu-Mag
JEL:D22, M31, Q01, Q23.
DOI:10.24818/EA/2020/53/42
Cuvinte cheie:achiziții ecologice; certificare; Forest Stewardship Council (FSC); percepțiile firmelor; disponibilitatea de a plăti; disponibilitatea de a înlocui.
Abstract:
Firmele pot contribui la realizarea obiectivelor de sustenabilitate prin achizițiile lor atunci când optează pentru cele ecologice. În lucrarea față, autorii s-au concentrat asupra achizițiilor produselor certificate de către Forest Stewardship Council (FSC). Știind că atitudinile contribuie la definirea modelului comportamental al individului sau firmei și, prin urmare, la alegerile sale „verzi”, scopul lucrării a fost de a cerceta atitudini legate de achiziționarea produselor certificate FSC de către persoanele responsabile cu achizițiile din cadrul firmelor private. Rezultatele cercetării s-au bazat pe un sondaj cu un eșantion de 214 firme private din România. Rezultatele regresiei logistice binare indică faptul că firmele care percep un impact pozitiv al produselor FSC asupra protecției pădurilor și asupra imaginii companiei sunt mai dispuse să înlocuiască produsele de tip convențional cu cele FSC atunci când au un preț similar. În cazul în care produsele FSC au un preț mai mare, firmele ar fi mai predispuse să îl plătească atunci când generează și beneficii economice. Din perspectivă practică, concluziile aduc în prim-plan faptul că firmele pot fi stimulate să selecteze produsele FSC la un preț similar față de cele convenționale prin sublinierea contribuției la protecția pădurilor și a avantajelor de imagine pe care le pot câștiga.