Angajamentul în achizițiile verzi: antecedente și rezultate
pentru IMM-urile producătoare din Iran
Autor:Ramin Bashir Khodaparasti, Hooshmand Bagheri Garabollagh și Reza Mohammadpour
JEL:M11, Q01
DOI:10.24818/EA/2020/53/102
Cuvinte cheie:achiziții ecologice bazate pe produse, gestionarea lanțului de aprovizionare ecologic, performanță socială, întreprinderi mici și mijlocii.
Abstract:
Punerea în aplicare a principiilor achizițiilor ecologice în sectoarele publice și private este o idee importantă în favoarea dezvoltării durabile. Acest studiu corelațional a urmărit să identifice și să analizeze antecedentele și rezultatele adoptării practicilor de achiziții ecologice legate de produse în cadrul întreprinderilor mici și mijlocii producătoare. În consecință, populația statistică era formată din toate întreprinderile mici și mijlocii care operează în provincia Azerbaidjanul de Vest, Iran, dintre care au fost selectate 120 de companii, folosind metoda completă de eșantionare a enumerării. Managerii acestor companii producătoare sunt mai conștienți de statutul companiei respective decât de oricine altcineva; prin urmare, managerii seniori, managerii mijlocii și supervizorii au fost selectați ca participanți. Datele colectate au fost analizate folosind software-ul Smart-PLS. Pe baza constatărilor, grija față de mediu, competența angajaților, motivarea lor și recompensele au avut efecte pozitive semnificative asupra adoptării practicilor de achiziții ecologice bazate pe produse. Cu toate acestea, nu a existat o relație semnificativă între presiunea exercitată din partea clienților și achizițiile ecologice. Adoptarea practicilor de achiziții verzi bazate pe produs a avut, de asemenea, un efect pozitiv semnificativ asupra performanței corporative, a performanței pieței, a performanței sociale și a performanței de mediu. Rezultatele și sugestiile prezentului studiu pot oferi marketerilor și managerilor o perspectivă pentru a îmbunătăți performanțele întreprinderii lor producătoare.