Strategiile și abordările financiare ale guvernului chinez
pentru internaționalizarea învățământului superior chinez
Autor:Frank Okai Larbi, Ma Zaoming, Chen Xianzhe și Hu Yating
JEL:A2, H52, I23.
DOI:10.24818/EA/2020/53/179
Cuvinte cheie:internaționalizare, învățământ superior, China, abordări internaționale.
Abstract:
Datorită internaționalizării învățământului superior, numeroase țări formulează concomitent politici și strategii inovatoare pentru a face instituțiile de învățământ superior competitive la nivel global. Acest lucru are scopul de a atrage mai mulți studenți și talente internaționale. În acest sens, multe țări au abordări diferite pentru a-și internaționaliza instituțiile de învățământ. În acest context, studiul a analizat modul în care strategia și abordările guvernului chinez stimulează atragerea studenților internaționali către învățământul superior chinez și îmbunătățește practicile de internaționalizare. Studiul a adoptat o metodologie de cercetare calitativă, în special bazată pe interviu și analiză de documente. Au fost intervievați cincisprezece studenți din trei universități din Beijing. Studiul a arătat rolul guvernului chinez și strategiile acestuia privind oferta de burse și alte programe de stimulare a internaționalizării instituțiilor de învățământ chinez. Studiul recomandă instituțiilor de învățământ superior să acorde o atenție sporită calității educației studenților internaționali, nu numai naturii cantitative a internaționalizării.