Identificarea promotorilor comportamentului sustenabil al studenților: un studiu empiric
Autor:Dan Dacian Cuzdriorean, Szilveszter Fekete și Alina Beattrice Vladu
JEL:Q01, I20, M41
DOI:10.24818/EA/2020/54/432
Cuvinte cheie:universitate sustenabilă, comportament sustenabil, dezvoltare sustenabilă, studenți, studii superioare, România.
Abstract:
Studiul de față a examinat factori precum mediul de viață, educația, presiunea socială și măsurile întreprinse de către guvern în domeniul dezvoltării sustenabile, din perspectiva promotorilor comportamentului sustenabil al studenților. În acest sens, a fost întreprins un sondaj într-una dintre cele mai mari universități din România. Rezultatele obținute de către noi au demonstrat ca având un impact semnificativ doar educația și mediul de viață. Studiul nostru își propune să ofere un punct de referință în măsurarea eforturilor viitoare întreprinse de universități în demersul lor de a deveni sustenabile. Prin examinarea punctelor de vedere ale studenților cu privire la dezvoltarea sustenabilă, studiul de față acoperă un segment cvasi-inexistent în literatura academică. Importanța studiului nostru se bazează în principal pe teoria comportamentului planificat (Ajzen, 1991), din domeniul psihologiei sociale, cea care leagă atitudinile indivizilor de comportamentul lor. Sunt discutate și implicațiile rezultatelor noastre.