Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Acceptarea de către consumatori a utilizării inteligenței artificiale în cumpărăturile online: studiu din Ungaria

Autor:Szabolcs Nagy și Noémi Hajdú

JEL:L81, M31, O30

DOI:10.24818/EA/2021/56/155

Cuvinte cheie:acceptarea de către consumatori, inteligență artificială, cumpărături online, magazine online susținute de inteligența artificială, modelul acceptării tehnologiei, încredere, utilitatea percepută, ușurința utilizării, atitudini, intenție comportamentală, Ungaria

Abstract:
Dezvoltarea rapidă a tehnologiei a schimbat drastic modul în care consumatorii își fac cumpărăturile. Volumul comerțului online global a crescut semnificativ parțial din cauza recentei crize COVID-19 care a accelerat extinderea comerțului electronic. Un număr tot mai mare de magazine online integrează Inteligența Artificială (AI), tehnologie de ultimă generație în magazinele lor pentru a îmbunătăți experiența, satisfacția și loialitatea clienților. Cu toate acestea, s-au făcut puține cercetări pentru a verifica procesul privind modul în care consumatorii adoptă și folosesc magazinele web susținute de AI. Folosind modelul de acceptare a tehnologiei (TAM) ca fundal teoretic, acest studiu abordează problema încrederii și acceptarea de către consumatori a inteligenței artificiale în comerțul online. Un sondaj online în Ungaria a fost realizat pentru a construi o bază de date cu 439 de repondenți pentru acest studiu. Pentru analiza datelor, a fost utilizată modelarea ecuației structurale (SEM). După respectarea modelului teoretic inițial, a fost dezvoltat și testat un model nou, care se baza și pe TAM. TAM utilizat pe scară largă s-a dovedit a fi un model teoretic adecvat pentru investigarea acceptării de către consumatori a utilizării inteligenței artificiale în cumpărăturile online. Încrederea s-a dovedit a fi unul dintre factorii cheie care influențează atitudinea consumatorilor față de inteligența artificială. Utilitatea percepută ca celălalt factor cheie în atitudini și intenție comportamentală a fost decoperit a fi mai importantă decât ușurința percepută de utilizare. Aceste rezultate oferă implicații valoroase pentru proprietarii de magazine online în a spori acceptarea clienților.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert