Beneficiile și riscurile introducerii inteligenței artificiale în comerț: cazul companiilor manufacturiere din Africa de Vest
Autor:Zelin Zhuo, Frank Okai Larbi și Eric Osei Addo
JEL:O2, O3, O330
DOI:10.24818/EA/2021/56/174
Cuvinte cheie:inteligența artificială, interacțiunea umană, comerț, modelul bazat pe valori, modelul Probit, Africa de Vest
Abstract:
Odată cu inovațiile în tehnologie, aplicația inteligenței artificiale (A.I) în domeniul comerțului cunoaște un avânt tot mai mare, cu un număr crescător de tranzacții comerciale nu doar pentru antreprenori, ci și pentru consumatori. Acest lucru determină înțelegerea modului în care A.I. pot fi folosite pentru a îmbunătăți afacerile din întreaga lume prin stabilirea prezenței lor online pentru a ajunge la clienți dincolo de frontiere. Acest studiu evidențiază beneficiile și riscurile introducerii A.I. în comerț în ceea ce privește modul în care operează industria comerțului și revoluționează cumpărăturile de produse. În mod semnificativ, scopul principal al acestei lucrări este de a explora modalitățile prin care A.I. este integrat în comerț pentru a ajuta la înțelegerea impactului său asupra clienților existenți / potențiali și a eficienței sale în procesele de vânzare. Cu un eșantion de 2.903 companii manufacturiere din patru țări din Africa de Vest, rezultatele empirice arată că abordarea valorilor A.I. depășește căutarea tradițională / umană a livrării produselor clienților atât în oportunitate, cât și în acuratețe și profitabilitate. Mai mult, abordarea A.I. în cadrul comerțului a obținut un avantaj competitiv cu mai multe variante modernizate de învățare automată a serviciilor pentru clienți, cum ar fi crearea automată de conținut, asistență vocală, căutare de imagini, printre altele. În mod clar, acest lucru arată că aplicarea sistemului A.I în comerț introduce avantaje competitive semnificative în ceea ce privește încrederea, calitatea, deschiderea și securitatea.