Acceptarea tehnologiilor IoT în educație de către studenții economiști din România
Autor:Liliana Ionescu-Feleaga, Bogdan-Ștefan Ionescu și Mariana Bunea
JEL:I23, I21, L86, M20
DOI:10.24818/EA/2021/57/342
Cuvinte cheie:internetul obiectelor (IoT), modelul de acceptare a tehnologiei IoT, educație, utilitate percepută, ușurință în utilizare, intenție de utilizare, România
Abstract:
Scopul principal al prezentei cercetări este de a testa modelul de acceptare a tehnologiilor IoT (Internet of Things – Internetul obiectelor) în rândul studenților economiști din România. Internetul obiectelor se referă la interconectarea dintre diferite dispozitive prin internet. Prin această interconectare, comunicarea nu se mai limitează la forma obișnuită „de la om la om” ci se completează cu o formă nouă „de la obiect la obiect”, ceea ce are impact direct asupra funcțiilor întreprinderii. În acest context, acceptarea tehnologiilor IoT de către viitorii economiști și manageri este extrem de importantă. La studiu au participat 1.179 de studenți din patru centre universitare din Romania, iar factorii incluși în cadrul modelului de acceptare a tehnologiilor IoT (Internet of Things) au fost analizați folosind metode statistice cantitative în SPSS, aplicând o serie de teste prelucrate în scopul argumentării rezultatelor cercetării, respectiv reability test, validity test, chi-square test și coeficientul Person’s correlation. Rezultatele studiului demonstrează existența unei corelații pozitive între variabilele de cercetare și indică faptul că studenții economiști sunt pregătiți să accepte noile progrese tehnologice în IoT și să le pună în aplicare la viitorul lor loc de muncă.