Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Influențe ale incertitudinii politicii economice privind divulgarea informațiilor referitoare la responsabilitatea socială corporativă

Autor:Jieqiong Wang, Xiao Zhang și Mingjie Dai

JEL:G34, M41

DOI:10.24818/EA/2021/58/843

Cuvinte cheie:incertitudinea politicii economice, informații privind responsabilitatea socială, vânzările companiei, atenția analistului, mediul sistemului de piață

Abstract:
În contextul general al impactului negativ adus de incertitudinea politicii economice (IPE), companiile au fost motivate să promoveze o imagine bună și sănătoasă a companiei, să atragă o atenție ridicată din partea investitorilor și să atenueze crizele, prin publicarea raportului lor de responsabilitate socială. Pentru a explora impactul IPE asupra divulgării informațiilor privind responsabilitatea socială a întreprinderilor, utilizând datele eșantionate ale companiilor chineze listate cu acțiuni de tip A și indicii IPE în perioada 2008-2017, au fost testate impactul IPE asupra intenției de a publica raportul de responsabilitate socială în mod voluntar, asupra calității informațiilor și evaluărilor viitoare; au fost explorate mecanismele intermediare în influența IPE asupra divulgării informațiilor privind responsabilitatea socială a întreprinderilor; între timp, a fost explorată influența IPE asupra divulgării informațiilor privind responsabilitatea socială corporativă în funcție de voluntariat / conformitate, natura dreptului de proprietate corporativă, mediul sistemului de piață și performanța financiară a întreprinderilor. Rezultatele arată că, atunci când IPE este agravată, intenția întreprinderilor de a publica un raport de responsabilitate socială în mod voluntar este semnificativ îmbunătățită, inclusiv calitatea dezvăluirii informațiilor, dar evaluarea viitoare a responsabilității sociale scade treptat. Modul de operare și vânzările joacă un rol de mediere parțială în efectele IPE asupra facilitării intenției întreprinderilor de a publica raportul de responsabilitate socială în mod voluntar și îmbunătățirii calității divulgării, în timp ce rentabilitatea stocurilor joacă doar un efect mediant parțial în influența IPE asupra intenției întreprinderilor de a publica raportul de responsabilitate socială în mod voluntar. Între timp, IPE influențează comportamentele de divulgare a informațiilor privind responsabilitatea socială corporativă în mod diferit între eșantioane cu cerințe de lansare diferite, cu natura dreptului de proprietate diferite, cu mediul sistemului de piață diferit și performanțe financiare diferite. Concluziile îmbogățesc studiile cu privire la efectele microeconomice generate de incertitudinile politicii economice și extind studiile referitoare la macro-factori care determină companiile să ia decizii de divulgare a informațiilor privind responsabilitatea socială, oferind astfel o referință importantă pentru ca guvernul să formuleze sau să adapteze politicile economice și ca întreprinderile să divulge informații.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert