Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Efectul marketingului în social media al brandurilor de lux asupra capitalului de brand, numărului de clienți fideli și intenției clienților de a cumpăra

Autor:Rizwan Raheem Ahmed, Erum Zahoor Zaidi, Syed Hasnain Alam, Dalia Streimikiene și Vishnu Parmar

JEL:C12; L6; L67; M3

DOI:10.24818/EA/2023/62/265

Cuvinte cheie:eforturile de marketing în social media, capitalul de brand, intenția de cumpărare, numărul de clienți fideli, satisfacția mărcii, haute couture, modelarea ecuațiilor structurale.

Abstract:
Studiul realizat a examinat în primul rând efectul marketingului în social media asupra capitalului mărcii în crearea intenției de cumpărare și a numărului de clienți fideli. În acest scop, am utilizat modelarea ecuațiilor structurale folosind Smart-PLS 3.0. Datele a 312 respondenți au fost colectate printr-un chestionar structurat. Constatările arată o relație pozitivă semnificativă între marketingul prin social media și capitalul de brand. Rolul eforturilor de marketing în social media prin capitalul de brand afectează în mod direct numărul de clienți fideli. Rolul eforturilor de marketing în social media prin intermediul capitalului de brand are un efect semnificativ direct asupra intenției de cumpărare. Capitalul de brand se relaționează în mod semnificativ cu numărul de clienți fideli. Capitalul de brand este corelat în mod pozitiv și semnificativ cu intenția de cumpărare. Capitalul de brand are un efect semnificativ și pozitiv de mediere asupra relației dintre eforturile de marketing prin social media și numărul de clienți fideli. Articolul propune un studiu de caz interesant urmărind cum marketingul prin social media, amplificat de un interes față de haute couture și pret-a-porter, are un impact semnificativ asupra intenției de cumpărare și asupra numărului de clienți fideli pe piața pakistaneză, unde o strategie de marketing mai cuprinzătoare trebuie să fie adoptată. Clientul pakistanez este mai influențat să achiziționeze haute couture prin sesiuni de testare și încercare pe lângă achiziționarea online. Există puține comunități de brand online pe piața pakistaneză unde clienții pot interacționa cu alți utilizatori care împărtășesc interese comune și pot vorbi despre branduri de lux. Teoretic, acest studiu discută despre valoarea pe durata de viață a mărcilor de lux din perspectiva clienților. Concurența intensă a brandurilor de modă de lux duce, de asemenea, la o fidelitate puternică a clienților prin intermediul marketingului în social media.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert