Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Angajamentul și motivația studenților în învățarea prin gamificare

Autor:Mihaela Covrig, Simona Irina Goia (Agoston), Ramona Ștefania Igreț, Cristian Virgil Marinaș, Alexandra Dorina Miron și Monica Roman

JEL:A2, A23, I21

DOI:10.24818/EA/2023/S17/1003

Cuvinte cheie:Învățare prin gamificare, motivație în învățare, angajament, stagiu de practică, învățământ superior.

Abstract:
Recent, tehnologia a fost tot mai mult integrată în învățământul superior prin învățarea prin gamificare, care aplică conținutului educațional principiile de proiectare a jocului. Scopul prezentei lucrări este de a evalua și descrie implicarea studenților din domeniile economie și business în învățarea prin gamificare și de a înțelege relația dintre angajament și motivație în învățarea gamificată, elemente mai puțin studiate în contextul învățământului superior economic și de business, așa cum reiese din literatura de specialitate. Lucrarea propune o abordare originală atât din punct de vedere al metodei de cercetare, cât și al contextului studiului. Pentru a analiza implicarea în învățarea prin gamificare, am folosit scala Nicolei Whitton și am realizat o analiză factorială exploratorie pe datele colectate printr-o anchetă pe bază de chestionar derulată în rândul studenților de la una dintre cele mai mari universități de profil economic și de business din România, și anume Academia de Studii Economice din București (ASE București). Analiza evidențiază trei factori specifici de angajament: primul factor reprezintă interesul pentru noi provocări; al doilea factor reflectă imersiunea în învățarea gamificată și satisfacția finalizării activității; al treilea factor al angajamentului reflectă obiectivele pe care fiecare student le are în învățare și cât de clare sunt acestea. Rezultatele noastre demonstrează că toți factorii sunt pozitiv asociați cu motivația studenților de a învăța, în timp ce primul factor este, de asemenea, asociat cu genul respondenților. O bună înțelegere a acestor factori poate contribui la îmbunătățirea procesului didactic prin integrarea gamificarii în activitățile de predare.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert