Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Imaginea socială în mediul online – motiv sustenabil de vânzare a cărților în perioada pandemiei

Autor:Corina Pelau, Valentina Ghinea și Bogdan Hrib

JEL:M30, M31

DOI:10.24818/EA/2023/S17/1081

Cuvinte cheie:Consumator, carte, platformă de comunicare, pandemie, motive de cumpărare, efectul snob.

Abstract:
Distanțarea socială și munca la domiciliu au determinat dezvoltarea și succesul platformelor de comunicare online. Cea mai mare parte a comunicării din perioada de distanțare socială a avut loc în mediul online, permițând astfel oamenilor accesul în casele și birourile celor cu care comunică. Întrucât imaginea socială este un aspect important al existenței omului, pe perioada pandemiei s-a înregistrat o tendință de translatare a preocupării pentru imaginea socială din viața reală în comunicarea derulată prin intermediul platformelor online. Utilizarea cărților ca fundal pentru comunicarea prin intermediul platformelor online favorizează o imagine intelectuală a respectivului utilizator, așa că acestea s-au constituit într-un motiv considerabil de achiziționare a lor în timpul pandemiei. Prin urmare, obiectivul cercetării noastre este de a determina dacă utilizarea unui fundal cu cărți, interesant, organizat și atractiv, în comunicarea prin intermediul platformele online este un bun motiv de cumpărare de cărți în perioada pandemiei. Cu ajutorul unui model de mediere, demonstrăm empiric că percepția conform căreia prezența cărților conferă o imagine intelectuală, mediată de faptul că o imagine de fundal cu cărți induce o ținută intelectuală, devine un motiv valid de cumpărare de cărți. Acest rezultat are implicații importante în stabilirea strategiei de vânzare a cărților în viitor și evidențiază rolul major jucat de aspectul coperților de cărți pentru sustenabilitatea vânzărilor viitoare. De asemenea se atrage atenția asupra unei dezvoltări ușor superficiale ale societății digitale în care trăim, în care aparența este de multe ori mai importantă decât esența. Pentru o dezvoltare sustenabilă a societății noastre este important ca în sistemul de educație să se intervină și să se pună mai mult accentul pe conținut și nu doar pe aparențe.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert