Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Dezvoltarea durabilă a comerțului electronic în perioada post-COVID: o analiză a factorilor PESTLE prin metode mixte

Autor:Adriana Dima, Elena Radu, Ecaterina Milica Dobrotă, Adrian Oțoiu și Alina Florentina Săracu

JEL:L81

DOI:10.24818/EA/2023/S17/1095

Cuvinte cheie:comerț electronic, analiză PESTLE, internet, comerț cu amănuntul

Abstract:
Comerțul electronic reprezintă o parte esențială a afacerilor moderne, cu o creștere semnificativă în ultimii ani. Evenimentele recente, cum ar fi pandemia COVID-19, au dus la o creștere bruscă a cumpărăturilor online și la o trecere rapidă la comerțul electronic, creând o nouă normalitate în industria comerțului cu amănuntul. Pentru a avea succes în aceste vremuri în schimbare, este important ca organizațiile să înțeleagă factorii Politici, Economici, Sociali, Tehnologici, Legali și de Ecologici (PESTLE) care influențează comerțul electronic. Această cercetare exploratorie aplică o abordare bazată pe metode mixte, pentru a identifica factorii PESTLE care afectează comerțul electronic în perioada de după COVID. Studiul a fost realizat prin elaborarea unui chestionar pentru organizațiile care utilizează comerțul electronic în operațiunile lor, fiind aplicat pe un eșantion de 309 firme românești iar metodele mixte vizează analiza componentelor principale (PCA) și regresia logistică mulținomială. Rezultatele sugerează că pandemia a intensificat adoptarea comerțului electronic, organizațiile concentrându-se pe extinderea prezenței lor online și pe valorificarea noilor tehnologii pentru a îmbunătăți experiența clienților. Rezultatele contribuie la înțelegerea factorilor PESTLE care influențează comerțul electronic și pot oferi informații valoroase pentru factorii de decizie politică, organizații și alte părți interesate care doresc să ia decizii informate care să faciliteze dezvoltarea durabilă a acestui tip de comerț. Printre limitările acestei cercetări se numără restricționarea eșantionului la organizațiile din România, cu rezultate care pot fi mai puțin relevante pentru alte economii. De asemenea, studiul se concentrează pe factorii PESTLE, lăsând neabordate alte posibile influențe asupra comerțului electronic în perioada post-COVID.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert