Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Percepțiile studenților din generația Z despre aptitudinile, abilitățile și competențele necesare în era sistemelor de inteligență artificială

Autor:Sorin George Toma și Oana Simona Hudea

JEL:I20, I23, J24.

DOI:10.24818/EA/2024/65/162

Cuvinte cheie:studenți, generația Z, aptitudini, abilități, competențe, inteligență artificială.

Abstract:
Economia cunoașterii promovează utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor și a forței de muncă înalt calificate pe scară largă. Ultimele decenii au fost martorele unei scăderi continue a importanței sectoarelor bazate pe munca necalificată și a creșterii celor bazate pe munca calificată, combinată cu accentul pus pe abilități și competențe. Fiind foarte familiarizați cu utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor și dornici să îmbrățișeze progresele tehnologice, studenții din Generația Z sunt foarte interesați să-și sporească șansele de angajare în societatea digitală actuală. Scopul acestei cercetări a fost de a identifica și a analiza percepțiile studenților Generației Z despre aptitudinile, abilitățile și competențele cerute în era sistemelor inteligenței artificiale. În acest sens, autorii au folosit o metodă de cercetare cantitativă bazată pe un sondaj derulat online. Un număr total de 352 de chestionare au fost validate de la studenții care au absolvit programele de licență, învățământ cu frecvență, în cadrul unei facultăți din România. Datele au fost procesate cu ajutorul programului statistic SPSS 17.0, testele de viabilitate și analizele ulterioare implicând recurgerea la coeficientul Cronbach Alpha, la analiza componentelor principale, respectiv la analiza corelațională. Din punct de vedere teoretic, lucrarea contribuie la îmbogățirea literaturii științifice referitoare la noile relații apărute între capitalul uman și era sistemelor de inteligență artificială, oferind o nouă perspectivă asupra structurii aptitudinilor, abilităților și competențelor necesare în societatea digitală. Din punct de vedere practic, rezultatele studiului oferă soluții pentru îmbunătățirea procesului educațional prin adaptarea programelor academice la cerințele societății digitale. Rezultatele cercetării arată că, pe de o parte, aptitudinile senzoriale, cognitive și psihomotorii și, pe de altă parte, cunoștințele generale, precum și abilitățile și competențele legate de afaceri și management și cele tehnice, joacă un rol cheie în era sistemelor de inteligență artificială de astăzi.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert