Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Influența contextelor în procesul de alegere a unui produs universitar

Autor:Dumitru Miron, Raluca Ecaterina Brandabur, Daniel Nicolae Măiță, Flavius Cosmin Darie, Dumitru Goldbach și Ion-Dănuț Lixandru

JEL:A13, I21, I23, I25, M31, P46.

DOI:10.24818/EA/2024/66/648

Cuvinte cheie:capital intelectual, context, proces de opțiune informată, program de studiu, educație sustenabilă.

Abstract:
În actualul context global, organizațiile sunt obligate să se repoziționeze la nivelul lanțului de distribuție ca urmare a schimbărilor care au loc în planul comportamentului consumatorilor, aceștia nemaicăutând produse și servicii per se, ci maximizarea satisfacției pe care o promit furnizorii lor. Autorii acestui articol și-au focalizat demersurile analitice către evidențierea aspectelor specifice ale provocărilor diverse cărora consumatorii trebuie să le găsească soluții optime la momentul deciziei de cumpărare. În cadrul acestui tablou dinamic, un rol tot mai important revine capitalului intelectual ale cărui componente de bază sunt capitalul uman, capitalul relațional și capitalul structural. Tratând componenta capital uman, autorii acestui studiu și-au focalizat demersul analitic către principalii determinanți ai deciziei tinerilor de a opta pentru anumite programe de studii, urmărind să explice cum se pot personaliza și adapta mai bine ofertele educaționale ale universităților. În plan metodologic, este folosit un model econometric cu ajutorul căruia universitățile pot face o analiză de tip stakeholders, obținând informații pentru a determina o matrice a interesului manifestat, respectiv a puterii de influențare a diverselor categorii de interese manifeste în plan societal. În lucrare se regăsesc rezultatele procesului de testare a determinanților principali ai opțiunii studenților pentru un anumit program de studii de nivel universitar. În plus, în cadrul cercetării s-a urmărit stabilirea gradului dezirabil de robustețe econometrică a vectorilor de bază ai procesului de adoptare a deciziei de a opta pentru un anumit stoc de competențe și abilități cognitive promise de programele de studii. Pe baza operaționalizării instrumentarului metodologic specific, s-a construit un panel de instrumente care pot fi folosite de universități pentru a încerca să răspundă la așteptările viitorilor studenți dar și de către candidați dar și studenți pentru a găsi modalități de optimizare a resurselor legate de crearea, modificarea și promovarea programelor de studiu prin planificarea strategiilor competitive și acționarea simultan ca promotori ai responsabilității sociale.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert