Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Inteligența artificială și producția inteligentă: o analiză a narațiunilor strategice și de performanță

Autor:Alexandra Horobet, Cristiana Doina Tudor, Zeno Dinca, Dan Gabriel Dumitrescu și Eduard Alexandru Stoica

JEL:L60, L21, O32, M21

DOI:10.24818/EA/2024/66/440

Cuvinte cheie:inteligenţă artificială (AI), producţie inteligentă, analiză calitativă, strategie de afaceri, performanţă corporativă

Abstract:
Articolul analizează modul în care noțiunile de inteligență artificială și producție inteligentă sunt integrate în strategiile de afaceri și în relatările privind performanța marilor corporații industriale. S-a realizat o analiză calitativă a rapoartelor anuale ale celor mai mari 20 de companii industriale globale cotate la bursele din SUA cu ajutorul software-ului QDA Miner. Analiza s-a axat pe descoperirea conexiunilor dintre producţia inteligentă, strategie și performanță pe baza frecvențelor codurilor, a co-ocurențelor și a proximității, fiind primul studiu din literatură având acest obiectiv. Prin această analiză metodică a asocierii dintre tehnologiile „smart” și elementele de strategie a companiilor din sectorul industrial, prezente în interfața cu investitorii reprezentată de rapoartele anuale, articolul contribuie la o mai bună înțelegere asupra modului în care dezvoltarea tehnologică a modelat acest sector economic. Principalele rezultate arată că, în timp ce codurile de producție inteligentă au fost mai puțin frecvente, „robots and automation”, „cybersecurity” și „sensors” au afișat frecvențe mai mari, ceea ce reflectă accentul pus pe integrarea Industriei 4.0. Analiza cluster a evidențiat o conexiune importantă între „cybersecurity” și codurile legate de strategie și performanță, accentuând astfel influența crescândă a acesteia. În plus, concepte precum „artificial intelligence”, „cloud” și „digitalization” au arătat legături solide cu codurile asociate strategiei și performanței. Analiza subliniază prioritizarea strategică a inovațiilor tehnologice pentru a îmbunătăți activitatea și poziționarea competitivă a companiilor. În general, investigarea rapoartelor anuale din cadrul studiului subliniază impactul profund al tehnologiei în modelarea obiectivelor strategice, a obiectivelor de performanță și a abordărilor operaționale în cadrul sectorului industrial. Observațiile asupra corelațiilor scot în evidență legăturile esențiale dintre producția inteligentă, elaborarea strategiilor și atingerea excelenței operaționale. Această cercetare aduce contribuții semnificative prin evidenţe calitative privind evoluția mediului digital şi a dezvoltărilor tehnologice în practicile industriale.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert