Luarea deciziilor privind responsabilitatea socială corporativă, ținând cont de factori multipli într-un model de duopol
Autor:He Liang, Xiaomin Sun și Yanli Guo
JEL:D43, D62, L11
DOI:10.24818/EA/2025/68/214
Cuvinte cheie:RSC (Responsabilitate Socială Corporativă), duopol, rata de impozitare, externalități negative, sensibilitatea consumatorilor.
Abstract:
Acest studiu construiește un model de duopol care ia în considerare responsabilitatea socială corporativă (RSC), examinează rezultatele deciziilor diferite privind RSC și analizează modul în care factori precum nivelul RSC, ratele de impozitare, externalitățile și sensibilitatea consumatorilor influențează aceste rezultate. Constatările arată că acești factori au impacturi complexe și că implementarea RSC poate crea o situație de tip câștig-câștig în anumite condiții. Companiile ar trebui să ia în considerare acțiunile RSC ale competitorilor și să acorde o atenție deosebită impozitelor, externalităților și sensibilității consumatorilor atunci când iau decizii legate de RSC. Implementarea RSC este benefică pentru companii atunci când nivelurile RSC și ratele de impozitare se află într-un interval specific. Când sensibilitatea consumatorilor este ridicată sau externalitățile negative sunt semnificative, acest lucru poate favoriza promovarea unei implementări mai active a RSC, contribuind astfel la obținerea unor randamente mai mari sau la reducerea externalităților negative.