Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Implicarea factorului uman în managementul protectiei consumatorilor

Autor:Ion Petrescu, Vasile Dinu, Camelia Ştefănescu si Eugen Dobrescu

JEL:D18

DOI:

Cuvinte cheie:protecia consumatorilor; factor uman; managementul proteciei consumatorilor; manager în protecia consumatorilor; ANPC.

Abstract:
Lucrarea pune în valoare o parte dintre rezultatele cercetarii de excelena dedicata fundamentelor teoretico – practice ale implicarii factorului uman în managementul proteciei consumatorilor efectuata în perioada 2008 – 2009 la nivelul Autoritaii Naionale pentru Protecia Consumatorilor, Comisariatului Regional pentru Protecia Consumatorilor Sibiu si Oficiul Judeean Brasov pentru Protecia Consumatorilor. În cadrul acestui articol ne-am propus sa prezentam o serie de elemente referitoare la managementul proteciei consumatorului dar si cu privire la profesia de manager în protecia consumatorilor, iar pentru a reflecta în mod concret, cum factorul uman se implica în problemele managementului proteciei consumatorilor, am realizat un studiu la nivelul Autoritaii Naionale pentru Protecia Consumatorilor (ANPC). Ca urmare a investigaiei efectuate a rezultat ca protecia consumatorului si managementul acesteia reprezinta o noua etapa a civilizaiei umane, un nou mod de viaa calitativ superior, care implica utilizarea intensiva a informaiei în toate sferele de producie si consum, cu implicarea factorului uman în acestea de pe poziia nu numai de producator, ci si de consumator, cu un impact economic si social deosebit de important. De pe aceasta poziie, managementul proteciei consumatorilor la nivelul ANPC si a instituiilor sale judeene se constituie ca o ampla sursa de informare si decizie si nu doar ca o modalitate de prelucrare a datelor. Si, în plus, pentru a se asigura eficiena sociala vizata, apare necesar implicarea managementului de vârf si operaional în direciile de planificare – decizii, organizare – coordonare, antrenare – conducere – îndrumare si control – monitorizare, toate constituite într-o poziie de prioritate deosebita. Toate acestea ne-au permis sa facem si câteva propuneri de îmbunataire a activitaii ANPC, din prisma implicarii factorului uman în activitatea de management a acestei instituii.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert