Studiu cu privire la percepţia utilităţii şi necesităţii cunoaşterii noţiunilor de protecţie a consumatorilor în turism de către studenţi
Autor:Valentin Niţă si Gina Ionela Butnaru
JEL:C01, C12, D18
DOI:
Cuvinte cheie:protecţia consumatorilor, turism, identificare probleme, studenţi
Abstract:
Tema privind protecţia drepturilor şi intereselor consumatorilor este de mare
actualitate întrucât economia de piaţă, prin mecanismele sale şi principiile promovate, este
asociată în permanenţă şi cu noţiunea de corectitudine. În raport cu nevoile consumatorului,
noţiunea de corectitudine are în vedere asigurarea unor largi posibilităţi de informare, de
cumpărare şi de alegere la preţuri convenabile a unor produse de o calitate corespunzătoare
preţului solicitat; în mod necesar, trebuie ca piaţa să fie transparentă, informaţia să circule
liber, iar preţurile să fie cunoscute şi, prin aceasta, concurenţa să fie efectivă, loială şi
benefică pentru consumator.
Având în vedere că unul dintre drepturile fundamentale ale consumatorului este
acela de a fi informat şi educat, ne-am propus realizarea unui studiu privind identificarea
problemelor întâmpinate de studenţi de la specializările Geografia turismului şi Geografia
Mediului, cu privire la utilitatea şi necesitatea cunoaşterii noţiunilor de protecţie a
consumatorilor în turism. În corelaţie cu obiectivul propus, considerăm că mediul academic
în care studenţii se dezvoltă, reprezintă o oportunitate în ceea ce priveşte transmiterea şi
acumularea informaţiilor din domenii diverse care să contribuie eficient la formarea unui
cetăţean care îşi cunoaşte drepturile pe care le are în calitatea lui de consumator.