The Adjustment Of Perspective Among Students Regarding
Autor:Bogdan Gabriel Nistoreanu, Remus Ion Hornoiu si Puiu Nistoreanu
JEL:A22, I21, I23
DOI:
Cuvinte cheie:consumator de servicii educaţionale, studenţi, managementul schimbării,
universitate, protecţia consumatorului, învăţământ superior economic
Abstract:
Serviciile educaţionale academice au intrat în obişnuinţa românilor de mai bine de
un secol şi jumatate, la început mai mult ca necesitate de evoluţie profesională. Schimbarea
de paradigmă, de la perspectiva tradiţională asupra educaţiei, spre perspectiva societăţii
cunoaşterii impune creşterea competitivităţii sistemelor educaţionale. Din această
perspectivă, universităţile trebuie să colaboreze în mod frecvent cu alte instituţii de
cercetare, precum şi cu întreprinderile private şi publice, să participe în reţele internaţionale
de cercetare pentru a produce schimbarea opticii privind protecţia consumatorilor de
servicii educaţionale: viitoarele generaţii de studenţi.
Pentru a determina această schimbare am realizat prezenta anchetă pilot, ce ne a
oferit posibilitatea testării setului de chestionare şi relevanţa întrebărilor ce le compun.
Cercetarea a fost una aleatoare, mare parte a răspunsurilor este în concordanţă cu situaţia
reală existentă în cadrul instituţiilor de învăţământ superior economic. Obiectivul cercetării
„Investigarea opiniei studenţilor din Academia de Studii Economice din Bucureşti cu
privire la schimbările înregistrate în învăţământul superior românesc” a constat în
determinarea unei imagini corecte asupra schimbărilor ce s-au produs şi se produc în
universitatea noastră. Originalitatea lucrării este evidenţiată prin posibilitatea aplicării
rezultatelor cercetării efectuate ce reflectă schimbări ce impun un management adecvat,
permiţând instituţiei şi membrilor săi să finalizeze implementarea transformărilor şi
modificărilor impuse de procesul Bologna în interesul şi pentru protecţia drepturilor
principalilor săi consumatori: studenţii.