Percepţia riscului pe diferite segmente de consumatori în cadrul tranzacţiilor de comerţ electronic şi implicaţiile asupra strategiei de marketing
Autor:Corina Pelău si Irina Bena
JEL:M39
DOI:
Cuvinte cheie:comportamentul consumatorului, percepţia riscului, e-commerce, drepturile
consumatorului, marketing online
Abstract:
Internetul a câştigat în ultimii ani un rol foarte important în viaţa noastră de zi cu
zi şi în mediul de afaceri. Această tendinţă online a dezvoltat de asemenea modul în care
companiile interacţionează cu clienţii lor prin platformele de internet sau sub forma de ecommerce.
În ciuda uşurinţei cu care clienţii pot comanda produse de acasă, cumpărăturile
online implică şi numeroase riscuri. Adesea aceste riscuri sunt legate de lipsa de informaţii
despre întreprinderea care vinde online sau de incertitudinea că produsele comandate vor fi
livrate. Plecând de la prezentarea proceselor care au loc la cumpărăturile online, prezentul
articol trece în revistă drepturile consumatorului atunci când face achiziţii online,
concentrându-se apoi pe o cercetare despre percepţia riscului consumatorilor români la
cumpărăturile online. Studiul analizează diferenţele de percepţie ale riscului şi
disponibilitatea de a cumpăra în viitor produse pe internet, în funcţie de gen, vârstă sau de
venit. Articolul conclude că modul în care consumatorii percep riscul influenţează strategia
de marketing a companiei ofertante. Întrucât atunci când consumatorii percep riscul
achiziţiei online ca fiind ridicat probabilitatea ca ei să cumpere scade, compania trebuie săşi
îndrepte strategia de comunicare spre reducerea acestei percepţii de risc.