Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Percepţia riscului pe diferite segmente de consumatori în cadrul tranzacţiilor de comerţ electronic şi implicaţiile asupra strategiei de marketing

Autor:Corina Pelău si Irina Bena

JEL:M39

DOI:

Cuvinte cheie:comportamentul consumatorului, percepţia riscului, e-commerce, drepturile consumatorului, marketing online

Abstract:
Internetul a câştigat în ultimii ani un rol foarte important în viaţa noastră de zi cu zi şi în mediul de afaceri. Această tendinţă online a dezvoltat de asemenea modul în care companiile interacţionează cu clienţii lor prin platformele de internet sau sub forma de ecommerce. În ciuda uşurinţei cu care clienţii pot comanda produse de acasă, cumpărăturile online implică şi numeroase riscuri. Adesea aceste riscuri sunt legate de lipsa de informaţii despre întreprinderea care vinde online sau de incertitudinea că produsele comandate vor fi livrate. Plecând de la prezentarea proceselor care au loc la cumpărăturile online, prezentul articol trece în revistă drepturile consumatorului atunci când face achiziţii online, concentrându-se apoi pe o cercetare despre percepţia riscului consumatorilor români la cumpărăturile online. Studiul analizează diferenţele de percepţie ale riscului şi disponibilitatea de a cumpăra în viitor produse pe internet, în funcţie de gen, vârstă sau de venit. Articolul conclude că modul în care consumatorii percep riscul influenţează strategia de marketing a companiei ofertante. Întrucât atunci când consumatorii percep riscul achiziţiei online ca fiind ridicat probabilitatea ca ei să cumpere scade, compania trebuie săşi îndrepte strategia de comunicare spre reducerea acestei percepţii de risc.
designed by Soft Expert & hosted by Host Expert