Consideraţii privind securitatea şi protecţia intereselor consumatorilor de servicii electronice bancare
Autor:Marinela Vrancianu si Liana Anica-Popa
JEL:G21, H55
DOI:
Cuvinte cheie:servicii de e-Banking, securitate, protecţia consumatorului, atac informatic
Abstract:
Un număr semnificativ de breşe în securitatea sistemelor de servicii bancare
electronice (e-Banking) este raportat în fiecare an, atrăgând atenţia asupra necesităţii de a
proteja şi informa clienţii asupra riscului de expunere la acţiuni rău-intenţionate iniţiate de
infractori ”cibernetici”. Atât instituţiile financiare, cât şi consumatorii recunosc faptul că
atacurile şi fraudele financiare devin tot mai complexe, fiind comise de o clasă diferită de
infractori, din ce în ce mai sofisticată, ce utilizează tehnologia ca parte a strategiei lor. Mai
mult, specialiştii previzionează că actuala criza globală este de natură să crească frecvenţa
fraudelor interne şi a breşelor de securitate.
Cercetarea de faţă îşi propune: (1) analiza potenţialelor pericole ce pot ameninţa
securitatea serviciilor de e-Banking, printr-o amplă investigare a literaturii de specialitate;
(2) identificarea instrumentelor şi metodelor existente pentru asigurarea protecţiei
consumatorului în e-Banking; (3) prezentarea rezultatelor unui studiu-pilot vizând percepţia
consumatorului român cu privire la asigurarea protecţiei şi securităţii sale în contextul
utilizării serviciilor de e-Banking.