Analiza dimensiunii percepţiei protecţiei intereselor şi drepturilor studenţilor în calitate de consumatori, în contexte naţionale diferite
Autor:Alexandru Puiu, Laura-Maria Dindire si Andreea Munteanu
JEL:D18
DOI:
Cuvinte cheie:protecţia consumatorilor, drepturile consumatorilor, cercetare
internaţională, studenţi, analiza percepţiilor, contexte naţionale diferite
Abstract:
Demersul cercetării ştiinţifice a pornit de la aflarea modului în care studenţii
percep implicarea organelor abilitate pentru protejarea drepturilor şi intereselor lor, în
calitate de consumatori, inclusiv existenţa programelor de modernizare a consumului.
Dintre metodele transversale de cercetare ştiinţifică, s-a ales sondajul de opinie, aplicat în
trei universităţi din ţări diferite: Universitatea Constantin Brâncoveanu din Piteşti – Facultatea
Management-Marketing în Afacerile Economice, România, Universitatea Fernando Pessoa -
Facultatea Business Science din Portugalia şi Universitatea Degli Studi di Milano – Facultatea
de Ştiinţe Politice, Italia. Pentru prelucrarea datelor, s-au utilizat metode comprehensive de
analiză şi metode statistico – matematice iar, pentru interpretarea datelor, metoda comparării
opiniilor studenţilor intervievaţi şi explicaţia cauzală. Originalitatea lucrării constă în
realizarea unei cercetări cantitative, directe, pe fundamentul investigării ştiinţifice a opiniilor
studenţilor, viitori intelectuali şi formatori de opinie, din trei ţări aflate pe diferite niveluri de
dezvoltare economică, dar şi în faptul că în publicistica românească nu există lucrări ştiinţifice
care să abordeze în această manieră problematica analizată, ci doar, în mică măsură, pe plan
internaţional. Principalele rezultate ale cercetării evidenţiază existenţa unui complex de
similarităţi şi diferenţe, ale percepţiilor studenţilor cu privire la tema abordată, ca expresie a
internaţionalizării progresive, în cele trei ţări analizate, a vieţii economice.