Studiu asupra gradului de informare a elevilor şi părinţilor privind efectele consumului de alimente nesănătoase
Autor:Sorin-George Toma, Costel Stanciu and Eugen Irimia
JEL:D18, P46
DOI:
Cuvinte cheie:informarea consumatorilor, consum, consumator, consumerism, elevi
Abstract:
În ultimele secole, consumul a devenit atât unul dintre cele mai discutate şi
analizate subiecte în literatură, cât şi un fenomen de masă în societate. Pentru satisfacerea
nevoilor lor şi pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii lor, consumatorii au nevoie de informare
şi educare. Informarea şi educarea consumatorului sunt promovate de o mişcare
consumeristă dezvoltată la nivel global.
Obiectivele lucrării noastre sunt de a prezenta rolul informării şi educării
consumatorului în societate, şi de a analiza şi evidenţia rezultatele unui proiect naţional
privind informarea şi educarea tinerilor consumatori români, condus de Asociaţia pentru
Protecţia Consumatorului (APC) România. Un set de trei ipoteze a fost testat în timpul
cercetării prin utilizarea datelor primare obţinute dintr-o anchetă bazată pe un chestionar.
Rezultatele cercetării noastre arată că un număr relativ scăzut de elevi români din clasele a
V-a – a VIII-a erau conştienţi despre efectele negative ale consumului de alimente
nesănătoase, care poate da naştere la obezitate şi ADHD (tulburare cu deficit de atenţie).