Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Securitatea şi protecţia consumatorului

Autor:Cristina Burghelea

JEL:D18, D63

DOI:

Cuvinte cheie:satisfacţia consumatorului, calitatea produselor, manipularea consumatorului, siguranţă alimentară, activitate de consum

Abstract:
Scopul acestui articol este de a analiza conexiunea dintre raţionalitate şi emotivitate în formarea comportamentului de cumpărare şi incidenţa asupra acestora a unor stimuli externi cum sunt recomandările specialiştilor sau publicitatea. Aceşti stimuli externi pot fi utilizaţi pentru a manipula comportamentul de cumpărare şi consum în defavoarea intereselor legitime ale consumatorului. Articolul presupune o perspectivă structurată a cercetării comportamentului consumatorului dar şi asupra calităţii vieţii trăite. Scopul lucrării este de a atrage atenţia asupra comportamentului raţional al oamenilor puşi să aleagă nu de puţine ori între calitatea unui produs şi nevoia de satisfacţie a trebuinţei imediate, individuale. Proiectivitatea motivaţională a comportamentului eului consumatorului exercită o forţă deosebită asupra individului care se lasă atras spre o sursă provocativă având drept rezultat faptul că o dată cu orientarea selectivă spre sursa de atracţie, ea asigură dirijarea conduitei în conformitate cu iradierea exercitată de această sursă. Identificarea numeroaselor variabile care duc la apariţia ideii de achiziţie determină schimbarea centrului de polaritate care este constituit din predispoziţii care stau la baza receptivităţii produsului şi implicit sugestiei de cumpărare. Fidelizarea faţă de produse creează anumite stări tensionate care stau la baza existenţei universului incertitudinii alegerii oferindu-i o anumită stabilitate în timp. Calitatea produselor poate duce la creşterea sănătăţii individului dar şi a societăţii căreia îi aparţine. Sănătatea înseamnă viaţă şi o viaţă în care nivelul de alegere a ceea ce este mai bun pentru individ şi organizaţia din care provine duce la absolutizare atunci putem spune ca ne-am îndeplinit misiunea de a da o şansă la reuşită şi generaţiilor care vin din urmă.
© 2005-2024 Soft Expert SRL - designed by Soft Expert & hosted by Host Expert