E –tourism şi protecţia consumatorilor de servicii turistice
Autor:Alexandru Nedelea si Alina Bălan
JEL:L81, L83, O14
DOI:
Cuvinte cheie:e-tourism, comportament al consumatorilor, protecţie, website, industria
turistică
Abstract:
Acest articol doreşte să evidenţieze rolul turismului electronic şi al inovării în
industria turistică cu impact asupra creşterii economice mai ales prin apropierea firmei de
client. Astfel firmele turistice care au un website bine pus la punct au acces la o piaţă
turistică imensă, reuşind astfel să îşi prezinte produsele şi serviciile turistice unei game
variate de clienţi atât de pe plan naţional cât şi internaţional. Comportamentul
consumatorului este influenţat puternic, observându-se mutaţii majore, care necesită la
rândul lor revizuiri ale reglementărilor, mai ales în ceea ce priveşte protecţia
consumatorilor. Protecţia turiştilor este asigurată în primul rând de organizaţiile turistice
care promovează turismul electronic şi în al doilea rând de stat, prin reglementările
legislative.
Autorii îşi propun să evidenţieze o serie de aspecte referitoare la importanţa
turismului electronic în achiziţia pachetelor turistice, responsabilitatea posesorilor de siteuri,
politica actuală privind protecţia consumatorilor de servicii sau produse turistice online.
Printr-o analiză riguroasă a legislaţiei existente, dar şi a literaturii de specialitate, autorii şiau
propus sublinierea principalelor direcţii de urmat pentru îmbunătăţirea reglementărilor
privind protecţia consumatorilor turistici online.